У вінницькій школі №20 впроваджують пілотний проект інституційного аудиту

3 Новости Винницы

В школах України стартували інституційні аудити. Проводять інспекцію Державна служба якості освіти та її територіальні підрозділи. Інспекція оцінює освітні та управлінські процеси закладу освіти. Перевіряють освітній процес – як виконують держстандарт якості освіти і створення комфортного освітнього простору.

Пілотною для інституційного аудиту на Вінниччині стала Вінницька ЗОШ №20.

«Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості діяльності закладу освіти. Також вироблення рекомендацій щодо покращення внутрішньої системи якості освіти, яка розроблена саме в закладі», – каже Володимир Малінін, начальник управління Держслужби якості освіти у Вінницькій області.

Ця інспекція вінницької школи – пілотна. Побідні проведуть не лише в освітніх закладах міста, а й всієї області.

«Це моніторинг діяльності, як заклад працює з управлінської точки зору – діяльність директора та адміністрації. Також освітній процес – виконання державного стандарту якості освіти і створення комфортного освітнього простору, надання якісних освітніх послуг», – розповіла Оксана Яценко, директорка департаменту світи ВМР.

Провести позаплановий аудит у 20-й школі її директор запропонував сам.

«Тому що це погляд збоку. Ми зможемо тоді порівняти об’єктивність самооцінки, побачити висновки та рекомендації, які надасть Державна служба якості освіти з метою покращити якість надання освітніх послуг», – каже Олег Слушний, директор школи №20.

Для перевірки зібрали спеціальну експертну групу – 4 держслужбовці та 8 сертифікованих педагогів з різних районів області. Вони відвідують уроки та ознайомлюються з документацією. Оцінюватимуть роботу закладу за чотирма напрямками:

  • Освітнє середовище
  • Педагогічна діяльність
  • Управлінська діяльність
  • Прозорість системи оцінювання

Поза увагою, запевняють експерти, не залишиться жодна деталь.

«Ми проведемо інтерв’ю з керівником закладу, заступниками, із соціальним педагогом, практичним психологом, з представником учнівського самоврядування. Також протягом другого-третього дня буде проведено анкетування педагогічних працівників, учнів та батьків. Це буде та неупереджена думка, яка теж покаже результативність діяльності закладу ззовні», – розповідає Олена Максименюк, начальниця відділу Інституційного аудиту.

Експерти кажуть, їхнє головне завдання – допомогти кожному закладу виявити свої слабкі та сильні сторони.

«Ми не прийшли шукати помилки. Якщо навіть вони і будуть, то допоможемо виправити. Найбільше хочемо надати рекомендації закладу, щоб він (навчальний заклад – ред.) міг розвиватися в тому напрямку, якому живе теперішнє суспільство», – додає Олена Максименюк.

Ольга Леонідівна вчителька початкових класів з більш ніж двадцятирічним стажем. Каже, що аудит сприймає не як перевірку, а як можливість отримати поради експертів.

«Це важливо. Можливого, чогось десь не встиг вчасно прочитати – треба на це звернути увагу. Такі аудити добре допоможуть і підкажуть, на що краще звернути увагу», – каже Ольга Сиротіна, вчителька початкових класів школи №20.

Інспекція школи зацікавила і батьків. Кажуть, що наразі рівнем знань дітей та роботою педагогів задоволені, але дізнатись думку експертів – не зайве.

«Вони завжди працюють на високому рівні і якість в нас досить гарна. Я задоволена, мої діти навчаються гарно. Від вчителів ми отримуємо тільки позитивне. Тому, я вважаю, що всі перевірки приносять тільки позитив», – каже Людмила Кривов’язюк, голова батьківського комітету 7-В класу.

Аудит у школи №20 триватиме 10 днів. А після дослідження всієї внутрішньої «кухні» освітян, експерти оголосять свій вердикт.